Kemunculan Sensasi Pop

Pertunjukan pembukaan THE Grammy 2024 memasuki tahap tinggi dengan persembahan yang memukau oleh sensasi pop Dua Lipa.

Dengan kemunculan elektrik lagu terbarunya Training Season, Lipa menyulut pentas sebelum dengan lancar melanjutkan ke interpretasi menarik lagu psychedelic terbarunya, Houdini.

Namun, Lipa tidak puas dengan hanya memberikan persembahan standard. Dengan sentuhan keajaiban, dia menyelitkan sedikit daripada lagu Barbie yang dinominasikan Grammy Dance the Night di antara dua persembahan yang hebat itu.

Pusingan tak terduga ini membuat penonton terpesona dan menegaskan kepelbagaian Lipa sebagai artis.

Berpakaian hitam legan, disepadankan dengan rambut merah mencolok, Lipa menguasai pentas dengan keyakinan dan karismanya.

Semasa dia menari di sekitar sangkar besar, tenaganya terasa dan dia dengan lancar jatuh ke lantai semasa riff gitar elektrik dalam Houdini, meninggalkan penonton terpesona dengan setiap gerakannya.

Penambahan Dance the Night dalam persembahannya adalah penghargaan kepada kejayaannya dan pengiktirafan kritikal.

Dengan dua pencalonan Grammy, lagu itu lebih mengukuhkan status Lipa sebagai salah satu artis pop paling panas pada masa ini.

Sebelum pelancaran rasmi minggu lalu, Lipa mengejutkan peminat dengan rakaman pendahuluan Training Season di media sosial. Lagu tersebut memberikan gambaran menarik kepada album studio ketiganya yang amat dinanti-nantikan, tarikh pelancarannya masih diselubungi misteri.

Walaupun Dance the Night mungkin telah tersilap memenangi Anugerah Lagu Asal Terbaik untuk Filem di Golden Globes, kalah kepada Billie Eilish dan Finneas, pengiktirafan berterusan di acara bergengsi seperti Grammy menonjolkan kesan dan daya tarik yang berterusan.

Lipa terus menjadi kuasa yang perlu diambil kira dalam dunia muzik pop.

Leave a Comment