Tumbuk akan terbang, darah akan mengalir.

Seorang penipu yang telah bertukar jadi petinju masuk ke dalam gelanggang tinju menentang juara dunia heavyweight yang pernah tidak dipertikaikan. Berhenti jika anda pernah mendengar jenaka ini sebelum ini.

Pada 20 Julai, Jake Paul akan bertarung dengan Mike Tyson dalam pertandingan tinju yang akan disiarkan secara langsung di Netflix. Maklumat tambahan, termasuk acara utama dan kad bawah, akan diumumkan pada tarikh kemudian. Ia dihasilkan dalam kerjasama antara Netflix dan Most Valuable Promotions (MVP) milik Paul.

Selain latar belakang yang diragui Paul, dia adalah seorang petinju profesional dengan rekod sembilan kemenangan, satu kekalahan, dan enam tinju sejak penampilan pertamanya empat tahun yang lalu. Pada awal bulan ini, dia menewaskan Ryan Bourland melalui technical knockout.

Walau bagaimanapun, ini perlu dibandingkan dengan Tyson, yang mempunyai rekod profesional 50 kemenangan, enam kekalahan, dan 44 tinju.

“Sungguh gila untuk berfikir bahawa dalam pertarungan pro kedua saya, saya menjadi viral kerana menumbangkan Nate Robinson di bawah kad Tyson,” kata Paul dalam kenyataan.

“Sekarang, kurang dari empat tahun kemudian, saya akan melangkah ke hadapan untuk menghadapi Tyson sendiri untuk melihat sama ada saya mempunyai apa yang diperlukan untuk menewaskan salah seorang petinju yang paling terkenal dan ikon terbesar dalam tinju.

“Dalam hanya dua setengah tahun sejak MVP diwujudkan, kami akan menghasilkan pertarungan terbesar dalam sejarah, pertarungan di stadium NFL terbesar di AS, disiarkan secara langsung, di platform strim terbesar di dunia – sebagai bukti kepada segala yang kami capai dalam masa yang begitu singkat”.

Paul juga mendakwa bahawa dia mempunyai matlamat untuk menjadi juara dunia, dan untuk mencapai ketinggian itu, dia mahu membuktikan dirinya dalam pertarungan menentang petinju paling berbahaya sepanjang masa.

Sementara itu, Tyson mengakui bahawa Paul telah berkembang dengan signifikan sebagai seorang petinju dalam beberapa tahun kebelakangan ini, dan akan menjadi menarik baginya untuk melihat bagaimana kehendak dan hasrat lawannya akan berhadapan dengannya.

“Ini saat lingkaran penuh yang akan sangat menarik untuk ditonton, kerana saya memulakannya dalam perjalanan tinjunya di bawah kad pertarungan saya dengan Roy Jones, dan sekarang saya berancang untuk mengakhiri dia.”

Pelanggan Netflix akan dapat menonton Tyson menjalankan ancamannya pada 20 Julai.

Leave a Comment