Permainan Superman yang Tidak Pernah Wujud

Sumber-sumber Rocksteady yang dipercayai mengatakan bahawa studio itu tidak pernah menghasilkan permainan Superman selepas menamatkan siri Batman: Arkham, walaupun desas-desus yang banyak disebarkan.

Bertentangan dengan laporan yang lain dan kepercayaan yang meluas oleh peminat, tidak pernah ada permainan Superman yang dihasilkan oleh pembangun Rocksteady Studios sebelum Suicide Squad: Kill the Justice League.

Menurut Bloomberg, sumber-sumber yang kenal rapat dengan studio tersebut mendakwa bahawa selepas pelancaran Batman: Arkham Knight pada tahun 2015, Rocksteady hanya bekerja pada dua permainan. Satu adalah Arkham VR dan yang lain adalah “permainan bermain berganda yang belum diumumkan dalam franchise asal”. Untuk Kill the Justice League, iterasi awal projek itu datang dari pembangun lain, WB Games Montreal, studio di sebalik Batman: Arkham Origins dan Gotham Knights.

Pada tahun 2016, permainan Suicide Squad studio yang terakhir tersebut telah dibatalkan, dengan projek itu kemudian ditawarkan kepada Rocksteady. Kill the Justice League kemudian dicipta setahun kemudian.

Oleh itu, tidak sukar untuk membayangkan bahawa permainan bermain berganda yang belum diumumkan oleh Rocksteady mungkin telah berubah menjadi penembak bermain berganda perkhidmatan langsung yang adalah Kill the Justice League.

Berita ini mungkin tidak membuat peminat gembira, kerana mereka telah mendesak untuk permainan Superman oleh Rocksteady dengan permainan dan estetika yang sama seperti permainan Batman: Arkham mereka.

Realiti di mana tidak pernah ada permainan Superman dan selalu merupakan penembak generik yang kelihatan seperti permainan mudah alih akan menjadi pahit untuk ditelan.

Siklus pembangunan permainan hampir tujuh tahun, bersama dengan pelbagai penangguhan, akan berakhir apabila ia dilancarkan pada 2 Februari untuk PlayStation 5, Xbox Series X/S dan PC.

Leave a Comment